2010年10月18日星期一

做得到吗?

刚和老板在gmail 上 聊天。我们都在聊出版书籍的事及分享一些网站上的一些资讯。

在我们的谈话中,他跟我说了一些话。过后,我哭了。我也说不上为什么哭。那是一股很复杂的情绪。我心里特别感动,又觉得很内疚。在兴奋的当儿,又感到害怕。

感动,是因为一直以来,他都很照顾我,也很用心的在栽培我。遇到他,是我今生的福报。对我,他犹如我的老师,又是我的兄长,也是我的老板。

内疚,总是觉得自己的表现不够好。自己怎么这么不争气,从来都没有把一件事做得漂漂亮亮,完成一个完整的任务。自己总是糊里糊涂,像个长不大的孩子。

兴奋,是他让我走上这条路。如果没有他,我是绝对不可能往这条路发展。我到现在还是不敢相信我会往这个方向发展。我何德何能当一个作家呢?我知道自己的斤两有多少。但是,今天,我开始我的第一步,接下来的就要看自己的努力了。

害怕,我常说,我是个胸无大志的女人。一个胸无大志的女人,要扛起大志,你怎能叫我不害怕呢?好担心会让他失望。

对我那半斤八两的表现,他从来都不曾责备我。无论如何,他总是没有嫌弃我,时时在鼓励我,给我最大的支持。

要学的,实在是太多了。

要实现梦想,就要先改变自己。

做得到吗?



以下是我们的谈话内容:-

He: Actually, you should start to see yourself as general manager of our book business. GM means trying to make it work and profitable in a certain timeframe. Maybe a year or two. Using what you have learnt in your MBA. Strategy management, project management, marketing, financial, etc. At the same time, I hope you can be a great writer in a few years to come. That's why I try not to let you work on the UPSR past year questions. So "learn to learn fast".

me: Can I? I worry I cant make it. I dont think i capable of doing it...

He: There is no such thing as cannot. Every great writer starts somewhere. Start with a dream, then conviction, then a plan. And tell everyone your dream. If you do that, there is no way you can derail from your dream. Everyone mature at different time, your time to mature as a write will come soon enough, if you hold on to it. type, should be "as a writer"


阿诗笔

没有评论: